کشف بیش از ۲۷۰۰ عینک آفتابی قاچاق به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان در بازار تهران ماجرای توقف یک حکم اعدام توسط شهید رئیسی و توبیخ قاضی چه بود؟ تفاوت انتقال مال غیر با کلاهبرداری ایران با جرم زدایی از مواد مخدر مخالفت کرد زائران رضوی در بازگشت به شهر‌های خود تعجیل نکنند | جاده‌های خراسان رضوی لغزنده است (۳ خرداد ۱۴۰۳) راهبرد شهیدجمهور برای چالش‌های زیست محیطی گره‌گشایی دیپلماتیک بود ارائه بیش از ۶۸۰۰ خدمت درمانی به حجاج ذخیره ۲ ماهه شیرخشک در کشور مهار آتش در منزل مسکونی واقع در خیابان فکوری مشهد+تصویر(۳ خرداد ۱۴۰۳) اولین اقدام دولت شهیدِ جمهور، واردات ۱۰میلیون دوز واکسن کرونا بود توزیع شیر رایگان؛ اقدامی که پس از ۶ سال وقفه با دستور شهید جمهور احیا شد شمار امدادرسانی به شرکت‌کنندگان آیین تشییع شهید جمهور به هزار و ۱۰۰ نفر رسید (۳ خرداد) ورود و تشرف ۱۰ هزار زائر ایرانی به مکه مکرمه امدادرسانی هلال‌احمر خراسان رضوی به ۸۰ نفر از حاضران در آیین تشییع رییس‌جمهور برقراری ۷۰ پرواز فوق‌العاده سران عالی رتبه خارجی در فرودگاه مهرآباد هشدار وقوع سیل به ۱۰ استان کشور (۳ خرداد ۱۴۰۳) کشف بیش از ۵ کیلو مواد مخدر از از کوله پشتی مسافر لزوم مبارزه مداوم با مافیای زباله پوشش متنوع زائران مسجدالنبی (ص) در حج ۱۴۰۳ + عکس اطلاعیه آموزش‌وپرورش تهران درباره امتحانات پایه نهم + جدول
سرخط خبرها

۳۵۰۰ میلیون متر مکعب از آب استحصالی چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی طی ۱۰ سال کاسته شد

  • کد خبر: ۱۷۴۲۳۰
  • ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
۳۵۰۰ میلیون متر مکعب از آب استحصالی چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی طی ۱۰ سال کاسته شد
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای دهه ۹۰ تا کنون ۳۵۰۰ میلیون متر مکعب از آب استحصالی چاه‌های کشاورزی استان کاسته شده است.

جعفر جوادی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: چنین موضوعی با کاهش پروانه‌های چاه‌های کشاورزی و نصب کنتور‌های هوشمند محقق شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر و به استناد سیمای آب خراسان رضوی تعداد چاه‌های مجاز فعال در بخش کشاورزی ۱۰ هزار و ۱۰۳ حلقه با حجم برداشت ۳۱۲۴ میلیون متر مکعب است که با نصب کنتور‌های هوشمند نظارت بر برداشت این منابع توسط شرکت آب منطقه‌ای استان انجام می‌شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: براساس آخرین آمار منتشره در سالنامه آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی سهم آب بخش کشاورزی از منابع سطحی ۴۷۰ میلیون متر مکعب در سال و از منابع زیرزمینی ۳۶۰۷ میلیون متر مکعب است.

وی افزود: در مجموع سهم آب بخش کشاورزی از کلیه منابع آبی استان ۴۰۷۷ میلیون متر مکعب معادل ۸۱.۹ درصد از کل منابع آبی استان است.

جوادی بیان کرد: به منظور افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی تا این تاریخ بالغ بر ۱۹۵ هزار هکتار از طریق روش‌های نوین آبیاری (قطره‌ای، بارانی و سطحی) و بیش از ۲۱ هزار کیلومتر طرح‌های انتقال آب با لوله وکانال در استان اجرا شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: توسعه گلخانه‌ها، پوشش‌دار کردن باغات، کشت نشائی، تغییر زمان کشت چغندر قند از کشت بهاره به کشت پاییزه با هدف استفاده از نزولات زمستانه، استفاده از مالچ‌ها با هدف کاهش تبخیر و حفظ رطوبت در اراضی کشاورزی از دیگر اقدامات در راستای مصرف بهینه آب دراستان بوده است.

وی ادامه داد: با اجرای این اقدامات و با وجود کاهش زیاد آب استحصالی توسط بخش کشاورزی خوشبختانه پایداری تولیدات کشاورزی و حتی گاهی افزایش تولید در برخی محصولات اتفاق افتاده که این موضوع بیانگر افزایش بهره‌وری و اثربخشی اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->